10 minuter for mig sjalv (London)

26 dagar i London och verkligheten borjar sakta komma ikapp. Man kanner sig en gnutta bortskamd som lever livet i London och kan planera dagarna som de kommer. Ar det sol, ar man ute och njuter av solen och ar det nagonting som ska firas sa kan vi roa oss. Museum ar det bara att valja och vraka pa, de flesta ar gratis. Vill vi utforska staden kan vi aka vart vi vill med varat oyster card. Som ett fortidigt och fartfyllt sommarlov. Ack sa skont, varfor klaga nar det ar sant har manga drommer om. Snart ar verkligheten i Sverige tillbaks for min del och jag borde bara njuta av allt, anda sitter jag har o forsoker overtala mig att jag fortjanar det och att det ar ratt att bara vara. Sen nar har jag ett behov av att vara nyttig, effektiv o behovd.
9 dagar kvar dar vi bor nu. Vi ska flytta fran tva medelalders man till manniskor i var egen alder och det ska bli schysst. Forutom att det bor en liten mus dar ocksa. Har skadat den med mina egna ogon i deras kok.
Har aven kanske ett jobb pa g om de ringer snart och om inte sa far jag val borja trana for att kanna mig lite battre eller natt.
Igar akte Erik hem efter att varit har i en vecka, och saknaden kom ikapp for mig. I borjan hande det nytt konstant men nu finns det tid till att sakna och langta.
Nej nu ska jag fixa mig for att aka ner och mota Maja pa stan och kanske fira vaffeldagen med en sandar belgisk vaffla som de saljer lite overallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0