Godnatt

Jag drar alltid ner nya vattenglas, tar ett nytt, dricker en klunk ställer ifrån mig glaset och går därifrån medan jag fortfarande är törstig. Glömmer bort glaset så jag tar ett nytt som jag gör samma sak med. Okej, det kanske är en anledning till att vi har mycket disk rätt ofta.


Just nu är det som om det är en slags spänning över hela ens värld innan studenten. En bubbla som bara går att vänta på att spricka. Den fylls med planering, matlagning och förväntningar samtidigt som en stor nervositet och ångest genomsyrar hela stämningen. Det känns som att det är alldeles för mycket strålkastare på att man bara ska ta studenten. Hur ska det kunna bli ens livs häftigaste dag om allting redan är planerat i minsta detalj. Tror snarare att den blir jävligt bra men kanske inte den häftigaste, för den är alldeles för välplanerad men oj det är klart att det kommer vara STORT!


Nu ska jag plocka undan lite i rummet för imorgon blir det panikshoppa tjaffs på stan och baka två matpajer till alla gäster! Långt ifrån all mat det ryktas om att moster och lillemor håller på att fixa. De som fixar steken som man brukar säga! Lite ära åt dem här på bloggen är de välförtjänta!


Taggar med slagsmålsklubben ba!

Kommentarer
Postat av: Anonym

EN STOR ANLEDNING TILL ALL DISK/MVH KÖKSPERSONALEN

2008-06-07 @ 10:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0