Varning! för ett tråkigt och opersonligt vardagsinlägg.


Just hemkommen från jobbet och slår mig ner här vid datorn. Där allt inte händer. För ikväll är det fredag och större delen av befolkningen har precis pressat sin första öl för att de ska ut och roa sig eller bara för att det är helg. Det kom jag på när jag var på väg hem att ja fan idag är det ju helg för resten av världen.


Hursomhelst en annans dag startade av ett telefonsamtal från jobbet och jag var inne två timmar tidigare än tänkt. Vilket innebar att jag inte hann ta vara på en enda solstråle denna vackra dag. Måste vara värmerekord i Uppsala och jag får inte ta del av det. Små surt!


Väl framme var det ändå ganska lugnt på jobbet och det mesta var sig likt, kände mig nästan lite överflödig. Enda skillnaden var att jag faktiskt kände mig pigg och inte trött så tiden gick mycket snabbare. På rasten när jag skulle äta middag spiller jag ut hela micromaträtten ute på uteplatsen så det blev en banan och ett äpple till middag igen. Det irriterande är att det faktiskt var en maträtt som jag tyckte verkade lite spännande och god, cannelloni med ricottaost och spenat. Men det får visst bli en annan gång,


På vägen hem snodde jag med mig chips som bjöds jobbet som förövrigt gick ut i typ mars och när jag kom på att det var helg åt jag dem på vägen hem!


Nu har jag precis lagat mat till morgondagens matlåda och tog mig en portion och käka. Kanske är busig och sitter uppe ett tag fast än att jag ska upp och jobba omänskligt tidigt. Såg att min far hade köpt Cola och jag misstänker en sömnlös natt.  




Förövrigt hade jag ju min lördag i onsdags med Erik och Emmy och i höst blire banemej fest med festivaltema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0