"Det där är sånt som bara händer andra"

Tanken har slagit mig själv:   "sånt där händer bara andra, inte mig, inte oss". Men ju mer som sker har jag insett att det som man inte tror ska hända eller det man fruktar mest av allt, det inträffar då du minst anar det. Iallafall för min del, för vår del. Men man tar sig igenom det även om det kräver mycket ork. Det är det som ger oss erfarenheter. En del går igenom fler händelser än vissa, men alla möter vi på dem någon gång. Det kan handla om allt från att missta sitt husdjur till att förlora allt man äger.  Det är dessa händelser som formar en, som ger en erfarenheter i livet. Jag tror att man måste se på det så, även om det kan vara svårt att se ljust på saker och ting när allt känns piss så får man iallafall nya erfarenheter. Hoppet om att det ska bli bättre lämnar oss aldrig. Nästa gång förstår du mer och du kanske kan hjälpa någon i en liknande situation. Vad jag ville säga var att man inte ska ta någonting för givet. Det kan komma något gott ur alla hemskheter man är med om. Människans kämparglöd efter lyckan, få det bättre är otrolig, helt enastående.


Vi dansade i samma takt. Likadana hjärnor som redan tänkt på allting när någonting hänt gjort om allt till ironi för något som känslor men slippa vara smart i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0